Krawcze, miałem podobną sytuację z gołębiami. Było gniazdko były jajka a potem małe gołąbki. Skurwiele zamieniły balkon w stajnie, wszystko zasrane totalnie. Łaziły mendy po całym balkonie i srały, gówno wyżarło płytki na całym balkonir…tragedia. Finał taki, że właściciel mieszkania nie oddał mi kaucjii na poczet naprawy balkonu…
Ale pojechales z tym HDR i far cryem 😀 w ogóle temat technologi i gier w szerokim rozumieniu to w tym radiu lepiej przemilczeć bo takie banialuki mozna uslyszec ze szok.Jak ktos jest w tym na bierzaco to tylko usmiech politowania sie pojawia 😉
No offence.
Hola hola sinior! 🙂 Aż takim lamerem nie jestem, trochę się na grach znam. Nie wymieniasz tych wszystkich „banialuków”, więc nie mam jak się ustosunkować. A z tym HDR, no cóż, widać widziałem wersję, w której dodano to później, bo takowa na pewno istnieje.
Ola Padre ;)No na Pc ten mityczny hdr sie kiedys pojawil ale nawet teraz monitora ze swieca szukac w przeciwienstwie do boomu jaki robi teraz na konsolach (pseudo 4k)oraz tv 4k.Wiec w czsach far cry 1 to moze oswietlenie bylo jakims modem podbijane do hdr ale nie bylo na czym wyswietlic.Ostanio z jackiem b.rozmawialiscie tez o 4 k o myszkach do ps4(sic!)o VR tez chyba mozna wiecej powiedziec,ze sa tak naprawde 3 rodzaje w tym momencie na rynku i zaden nie robi tego jak powinien i dlugo jeszcze nie bedzie.ps4 vr nie ma wiele wspolnego z vive czy oculusem wiec to nie mozna wrzucac do jednego wora.Juz kiedys pisalem,zainteresuj sie podcastami o tech i grach ktore sa w polsce na naprawde wysokim poziomie,sa tez bardzo luzne ktore idealnie pasowaly by do profilu radia(Rozgrywka,Forumogadka)albo typowo radiowe jak Gryslaw ktory puszcza swietna muzyke u siebie,jest tez M2 podcast o Vr w pełni.Cos w ten desen by sie IMO przydalo w radiu.
Pozdrawiam.
Panie kolego! Dowiedz się może czym jest oświetlenie HDR w grach a potem zarzucaj mi „banialuki” ok? 😉 To nie ma nic wspólnego z monitorami czy rozdzielczością. To sposób realistycznego oświetlania sceny na podstawie wygenerowanej mapy oświetlenia, która oferuje też szerszy niż normalnie zakres – skalę natężenia światła. Dzisiaj praktycznie standard w każdej grze z grafiką 3D. W grach 3D na mobilki można w ten sposób zaoszczędzić na mocy procesora, bo nie trzeba liczyć np. 5 osobnych źródeł światła i miksować jeszcze rezultat w realtime. Jedyna wada to taka, że oświetlenie HDR jest statyczne (na stałe) a tradycyjne źródło światła można przemieszczać, animować, wygasić, wzmocnić itd. Miesza się zatem ze sobą te dwa modele oświetlenia, cała plansza, dom, drzewa, ziemia, kamienie są oświetlone za pomocą lightmap, a bujająca się na wietrze oliwna lampka, albo lecący fireball to tradycyjny dynamic light. Co do Far Cry 1 i HDR – dało się włączyć, ale wymagało to trochę zachodu, ale już w Far Cry 2 była to standardowa opcja. To właśnie ten model oświetlenia sceny przyczynił się mocno do tego, że gry 3D zaczęły nagle wyglądać bardzo realistycznie. Crisis, Half Life 2… to był spory skok jakościowy jeśli chodzi o grafikę w FPSach.
Na VR faktycznie się nie znam, ale dzieliłem się w sumie tylko swoimi wrażeniami z oglądania gameplayów z PS4VR, zrobiło to na mnie pozytywne wrażenie, thats all…
Hmm to albo ja czegos nie rozumiem albo jakas pomylka co do HDR zaistniala,kupilem nawet tv specjalnie z hdr zeby korzystac z ps4 PRO.Mam dobrego Pc takze ale niestety monitor z HDR jest po za moim zasiegiem cenowo.
Ze strony NVidia:
Shadow Warrior 2 is also the first PC game to feature HDR (high-dynamic range). NVIDIA is driving the adoption of HDR in real-time 3D applications by working with developers to add the technology to their games. HDR expands the range of both contrast and color, so developers can display a wider and richer range of colors, much brighter whites, and much deeper, darker blacks.
For Shadow Warrior 2, NVIDIA providedsample code for HDR to Flying Wild Hog, giving them a great jumping off point for coding HDR. As they changed the code to make it their own, we supported them with advice and information. We even provided an HDR display for use during developmen
Widzę, że faktycznie zaczęto sobie tym terminem nazywać różne rzeczy. Są jeszcze tekstury HDRI, i HDR jako technika fotograficzna polegająca na łączeniu ze sobą zdjęć niedoświetlonych z lekko prześwietlonymi. Nazwa się widać podoba, bo zawsze sugeruje poszerzony zakres tonów.
Wydaje mi sie ze poprostu ta technologia jest znana ale ekrany zdolne ja generowac pojawily sie calkiem nie dawno(dla normalnego klienta)a wracajac do gier to jesli ten nowy spider na ps4 cie nie bierze no to ja niewiem ;)przeciez to wyglada naprawde super i ma otwarty swiat! https://youtu.be/K4zm30yeHHE
Pozdro
Mówimy o zupełnie różnych HDRach. Co do Spidera, poczekamy, zobaczymy 🙂 Ja i tak w to grac nie będę, co najwyżej poczytam opinie recenzentów, pooglądam gameplaye. Na razie widzimy straszną liniowość w tym „otwartym świecie”, ciągłe cutscenki, skypt na skypcie i dużo QTE. Walki jak w batmanach od RockSteady… Spidey ma dziwny kostium, jakby się ktoś na niego spuścił 😉 Wilson Fisk? To bardziej oponent Punishera, więc mam nadzieję, że chociaż Frank Castle się pojawi. Technicznie jest nieźle, ale to raczej standard. Bardziej krytykowałem poprzednie Spidermany z 2012 i 2014. W któregoś z nich nawet grałem na PC i faktycznie był crapem. Ten z XBoxa też chujówka na maksa i nuda jak u cioci na imieninach. To już zabawniejsze było dewastowanie otoczenia Hulkiem. A Spiderman… mówiłem, że ten bohater nie miał do tej pory szczęścia do egranizacji, bo taka jest prawda. Klasyczny retro Spiderman z czasów Amigi jak na swoje czasy akurat dawał radę, ale później było już bardzo kiepsko.
Developer(insomniac games)przygotowal to demo pod e3 specjalnie zeby tempo akcji bylo adekwatne do pokazu z tad te ciagle qte i skrypty,nie bedzie tego az tak duzo w finalnej wersji.a batmany od rocksteady sa bardzo dobre wiec o walke sie nie boje!Stroj oraz Fisk sa tez wutlumaczone fabularnie tak ze to moze byc najlepsza gra w histori o pajaczku.800-900 pln za ps4 teraz to nie jest jakos mega duzo a warto jesli ktos lubi pograc od czasu do czasu.
Pozdrawiam
12 Odpowiedzi
Ola
Biedny wrażliwiec 🙁
Qba
Krawcze, miałem podobną sytuację z gołębiami. Było gniazdko były jajka a potem małe gołąbki. Skurwiele zamieniły balkon w stajnie, wszystko zasrane totalnie. Łaziły mendy po całym balkonie i srały, gówno wyżarło płytki na całym balkonir…tragedia. Finał taki, że właściciel mieszkania nie oddał mi kaucjii na poczet naprawy balkonu…
Belkaenes
Ale pojechales z tym HDR i far cryem 😀 w ogóle temat technologi i gier w szerokim rozumieniu to w tym radiu lepiej przemilczeć bo takie banialuki mozna uslyszec ze szok.Jak ktos jest w tym na bierzaco to tylko usmiech politowania sie pojawia 😉
No offence.
Krawiec
Hola hola sinior! 🙂 Aż takim lamerem nie jestem, trochę się na grach znam. Nie wymieniasz tych wszystkich „banialuków”, więc nie mam jak się ustosunkować. A z tym HDR, no cóż, widać widziałem wersję, w której dodano to później, bo takowa na pewno istnieje.
Belkaenes
Ola Padre ;)No na Pc ten mityczny hdr sie kiedys pojawil ale nawet teraz monitora ze swieca szukac w przeciwienstwie do boomu jaki robi teraz na konsolach (pseudo 4k)oraz tv 4k.Wiec w czsach far cry 1 to moze oswietlenie bylo jakims modem podbijane do hdr ale nie bylo na czym wyswietlic.Ostanio z jackiem b.rozmawialiscie tez o 4 k o myszkach do ps4(sic!)o VR tez chyba mozna wiecej powiedziec,ze sa tak naprawde 3 rodzaje w tym momencie na rynku i zaden nie robi tego jak powinien i dlugo jeszcze nie bedzie.ps4 vr nie ma wiele wspolnego z vive czy oculusem wiec to nie mozna wrzucac do jednego wora.Juz kiedys pisalem,zainteresuj sie podcastami o tech i grach ktore sa w polsce na naprawde wysokim poziomie,sa tez bardzo luzne ktore idealnie pasowaly by do profilu radia(Rozgrywka,Forumogadka)albo typowo radiowe jak Gryslaw ktory puszcza swietna muzyke u siebie,jest tez M2 podcast o Vr w pełni.Cos w ten desen by sie IMO przydalo w radiu.
Pozdrawiam.
http://rockserwis.fm/serwis.do?menu=main&pid=1005&cat=15&l=1&page=4
Grysław
https://forumogadka.pl/
Forumogadka
http://rozgrywkapodcast.pl/
Rozgrywka
Krawiec
Panie kolego! Dowiedz się może czym jest oświetlenie HDR w grach a potem zarzucaj mi „banialuki” ok? 😉 To nie ma nic wspólnego z monitorami czy rozdzielczością. To sposób realistycznego oświetlania sceny na podstawie wygenerowanej mapy oświetlenia, która oferuje też szerszy niż normalnie zakres – skalę natężenia światła. Dzisiaj praktycznie standard w każdej grze z grafiką 3D. W grach 3D na mobilki można w ten sposób zaoszczędzić na mocy procesora, bo nie trzeba liczyć np. 5 osobnych źródeł światła i miksować jeszcze rezultat w realtime. Jedyna wada to taka, że oświetlenie HDR jest statyczne (na stałe) a tradycyjne źródło światła można przemieszczać, animować, wygasić, wzmocnić itd. Miesza się zatem ze sobą te dwa modele oświetlenia, cała plansza, dom, drzewa, ziemia, kamienie są oświetlone za pomocą lightmap, a bujająca się na wietrze oliwna lampka, albo lecący fireball to tradycyjny dynamic light. Co do Far Cry 1 i HDR – dało się włączyć, ale wymagało to trochę zachodu, ale już w Far Cry 2 była to standardowa opcja. To właśnie ten model oświetlenia sceny przyczynił się mocno do tego, że gry 3D zaczęły nagle wyglądać bardzo realistycznie. Crisis, Half Life 2… to był spory skok jakościowy jeśli chodzi o grafikę w FPSach.
Na VR faktycznie się nie znam, ale dzieliłem się w sumie tylko swoimi wrażeniami z oglądania gameplayów z PS4VR, zrobiło to na mnie pozytywne wrażenie, thats all…
Belkaenes
Hmm to albo ja czegos nie rozumiem albo jakas pomylka co do HDR zaistniala,kupilem nawet tv specjalnie z hdr zeby korzystac z ps4 PRO.Mam dobrego Pc takze ale niestety monitor z HDR jest po za moim zasiegiem cenowo.
Ze strony NVidia:
Shadow Warrior 2 is also the first PC game to feature HDR (high-dynamic range). NVIDIA is driving the adoption of HDR in real-time 3D applications by working with developers to add the technology to their games. HDR expands the range of both contrast and color, so developers can display a wider and richer range of colors, much brighter whites, and much deeper, darker blacks.
For Shadow Warrior 2, NVIDIA providedsample code for HDR to Flying Wild Hog, giving them a great jumping off point for coding HDR. As they changed the code to make it their own, we supported them with advice and information. We even provided an HDR display for use during developmen
Jebac Hdr.
Pozdrawiam
Krawiec
Widzę, że faktycznie zaczęto sobie tym terminem nazywać różne rzeczy. Są jeszcze tekstury HDRI, i HDR jako technika fotograficzna polegająca na łączeniu ze sobą zdjęć niedoświetlonych z lekko prześwietlonymi. Nazwa się widać podoba, bo zawsze sugeruje poszerzony zakres tonów.
Belkaenes
Wydaje mi sie ze poprostu ta technologia jest znana ale ekrany zdolne ja generowac pojawily sie calkiem nie dawno(dla normalnego klienta)a wracajac do gier to jesli ten nowy spider na ps4 cie nie bierze no to ja niewiem ;)przeciez to wyglada naprawde super i ma otwarty swiat!
https://youtu.be/K4zm30yeHHE
Pozdro
Krawiec
Mówimy o zupełnie różnych HDRach. Co do Spidera, poczekamy, zobaczymy 🙂 Ja i tak w to grac nie będę, co najwyżej poczytam opinie recenzentów, pooglądam gameplaye. Na razie widzimy straszną liniowość w tym „otwartym świecie”, ciągłe cutscenki, skypt na skypcie i dużo QTE. Walki jak w batmanach od RockSteady… Spidey ma dziwny kostium, jakby się ktoś na niego spuścił 😉 Wilson Fisk? To bardziej oponent Punishera, więc mam nadzieję, że chociaż Frank Castle się pojawi. Technicznie jest nieźle, ale to raczej standard. Bardziej krytykowałem poprzednie Spidermany z 2012 i 2014. W któregoś z nich nawet grałem na PC i faktycznie był crapem. Ten z XBoxa też chujówka na maksa i nuda jak u cioci na imieninach. To już zabawniejsze było dewastowanie otoczenia Hulkiem. A Spiderman… mówiłem, że ten bohater nie miał do tej pory szczęścia do egranizacji, bo taka jest prawda. Klasyczny retro Spiderman z czasów Amigi jak na swoje czasy akurat dawał radę, ale później było już bardzo kiepsko.
Belkaenes
Developer(insomniac games)przygotowal to demo pod e3 specjalnie zeby tempo akcji bylo adekwatne do pokazu z tad te ciagle qte i skrypty,nie bedzie tego az tak duzo w finalnej wersji.a batmany od rocksteady sa bardzo dobre wiec o walke sie nie boje!Stroj oraz Fisk sa tez wutlumaczone fabularnie tak ze to moze byc najlepsza gra w histori o pajaczku.800-900 pln za ps4 teraz to nie jest jakos mega duzo a warto jesli ktos lubi pograc od czasu do czasu.
Pozdrawiam
Grzegorz
Etam to by się z darmowych jajek ucieszył. Wyobrażam sobie jak zjada je z musztardą na oczach tego gołębia.